Ultima ora

Amintirile copilăriei cu 1 Decembrie şi vioara învăţătorului Budişteanu

La vârsta mea, de aproape 64 de ani, îmi amintesc de vremea copilăriei.
Sunt născut în 1952 în comuna Dorobanţu, judeţul Călăraşi. Acolo am făcut şi şcoala generală până în 1967.
În corpul vechi care există şi azi la intrare în curte pe dreapta porţii.
Nu asta este foarte important.
Important, şi impresionant, este ceva ce-mi amintesc, an de an, la 1 Decembrie şi 24 ianuarie.
Cam pe când se împlineau vreo 50 de ani de la Unirea de la 1 Decembrie.
Ploua, ningea, noi făceam Hora Unirii. În curtea şcolii.
Ne câta cu vioara învăţătorul. Un bărbat cu părul sur, înalt, drept, blajin, frumos, cu trăsături de orăşean.
Ceva deosebit, pentru noi, cei de la ţară.
Îl chema Budişteanu. Era fratele celebrului viorist Ionel Budişteanu.
Niciodată nu am putut să uit Hora unirii. De două ori pe an.
Pe învăţătorul Budişeanu nu îl obliga nimeni. Nu avea în tematica lui de şcoală aşa ceva.
Nu-i dădea nimeni calificativ pentru asta. Nici salariu mai mare. El trăia de pe urma salariului, nu ştiu cum era atunci, a unei vaci şi a unei capre pe care le scotea zilnic, repet ZILNIC, pe marginea şoselei la păscut.
Tot din asta trăia şi preotul satului Vasile Rădulescu, tatăl celebrului istoric şi primul prefect al judeţului Constanţa de după 1998.
Oameni deosebiţi toţi. De mare respect chiar şi acum după atâţia ani.
Voi scrie altădată mai pe larg. Despre oamenii de acolo. De care îmi mai amintesc şi acum.
La mulţi ani ROMÂNI! 
 
Mai citeşte şi


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lumea Constantei Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Imagini pentru teme create de Jason Morrow. Un produs Blogger.