Peste câteva zile, contractul care prevede ridicarea mașinilor parcate neregulamentar, în municipiul Constanța, expiră.
”Serviciul
de transportare și depozitare a vehiculelor parcate (staționate)
neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului
Constanța se derulează până la data de 1 aprilie 2015”, este
răspunsul oficial oferit de Primăria Constanța la solicitarea
președintelui Asociației Constanța Ia Atitudine, Andrei Popescu.
Serviciul
a fost prestat timp de doi ani de către SC Litoral Connect SRL și a
fost (este) unul dintre cele mai controversate contracte atribuite de
autoritatea locală, din cel puțin două motive. Primul: niciun leu
din cei 600, cât încasează firma pentru ridicarea unei mașini
parcate neregulamentar, nu ajunge în conturile primăriei, deci nu
se întoarce în beneficiul locuitorilor, prin crearea de locuri de
parcare sau alte beneficii. În al doilea rând, firma care ridică
mașinile a fost acuzată în mai multe rânduri de abuzuri, atât de
către constănțeni, cât și de către turiști. Constanța suferă
din cauza lipsei locurilor de parcare, iar oamenii acuză faptul că
hingherii de mașini stau la pândă pentru a interveni la cea mai
mică greșeală. Una dintre zonele în care se întâmplă așa este
cea a Spitalului Județean. Parcarea supraetajată – singura
ctitorie de acest gen în cei 14 ani de mandat ai lui Radu Mazăre –
este întotdeauna ocupată, iar cine parchează în fața spitalului
pentru a lăsa/lua un bolnav se trezește cel puțin cu carcacatiță,
dacă nu cu mașina ridicată. Frustrarea șoferilor este cu atât
mai mare și de înțeles cu cât, la puțini metri mai jos, în
intersecția de la spital, taximetriștii parchează ilegal,
încurcând circulația ambulanțelor. Acolo, din motive pe care nu
le putem demonstra, autoritățile locale și cele centrale nu
acționează sau acționează ineficient.
Întorcându-ne
la ridicarea mașinilor, întrebarea care se ridică este ce se va
întâmpla după data de 1 aprilie.
”Acuzăm
Primăria Constanța de lipsă totală de transparență. Și
contractul inițial cu SC Litoral Connect a fost încheiat fără
nicio dezbatere publică, deși este un subiect care îi interesează
pe toți constănțenii. Mai mult, sumele încasate de această firmă
privată au rămas în conturile acesteia, fără ca niciun leu să
fie folosit și în interesul constănțenilor. Primarul Radu Mazăre
a declarat public faptul că pentru recuperarea unei mașini ridicare
se plătesc 600 de lei pentru că așa vrea el. Sperăm să nu
dorească să dubleze sau tripleze această sumă”, a declarat
Andrei Popescu, președintele ACIA. Reprezentanții asociației nu se
opun ridicării mașinilor parcate neregulamentar, dar îi cer
primarului ca acest demers să fie făcut transparent și ca o parte
din bani să ajungă în bugetul local. Andrei Popescu subliniază
însă că în mai multe sectoare din București serviciul de
ridicare a mașinilor parcate neregulamentar a fost declarat ilegal.
Constanța Asociația Constanța Ia Atitudine
24.03.2015 Popescu George-Andrei - Președinte
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu